Day 10 - Pink notebook and a two page essay

North Las Vegas 9.32 pm

Second A-day. Har kommit på att jag så föredrar A-days framför B-days. Alla favorit lektionerna ligger på A-days, hade kanske varit lite skönt att sprida ut dem, eller så är det superskönt att varannan dag ha super roliga lektioner och den andra dagen ha mindre roliga. I don't know. Började i alla fall med Zoology! Mycket notes blev tagna, gäller att plugga inför quiz på måndag... Sen var det vidare till andra sidan skolan för U.S History. Vet inte men det känns inte riktigt som historia lektion, tillbringade denna lektion med att skriva ut vilken stat som låg var, skriva förkortningar på blindkartan vi fick och sen färglägga den i olika färger beroende på region. Antar att detta sen kommer vara till stor hjälp när vi börjar själva historian men just nu kändes det mer som geografi. När klockan ringde var det iväg till första spanska lektionen, blev lite krångel eftersom jag annars brukar ha första lunch och nu skulle ha andra. Läraren i keramik som skulle skiva på pappret för att jag skulle kunna bli uppskriven på spanskan var själv på lunch så fick hänga i spanska rummet utan närvaro tills klockan ringde för lunchens slut och jag kunde gå ner och få lappen påskriven. Valde absolut rätt spanska kurs. Det är sjukt många elever och det var lite små stökigt, men efter en lektion känner jag att jag redan ligger några steg före plus att läraren älskar mig! Haha, var lite assistant idag. Fick credit för det, på tal om ingenting. Fick även största kramen när jag sa att jag var från Sverige. Haha, så underbar! Dock pratar hon snabbt så det gäller att hänga med. Next - lunch och sen var det last period och favoriten photography! Det är nog den bästa kurs jag någonsin läst. Så avslappnande och kul och intressant. Idag börjde vi lite smått. Tittade igenom vad som krävs i kursen och gjorde en så kallad "Global Art Events" då du får en artikel som du sen ska skriva en kort sammanfattning av och sen åsikter om den. Fick också första uppgiften - Digital Project 9/11. Ska med andra ord ta fyra foton som beskriver vad vi gjorde under 9/11. Själv var man ju lågstadieelev och var hemma i Sverige. Har dock några ideér. Så det ska bli superkul. Får se om jag kanske kan fixa det i helgen. 
När jag kom hem var det läxor som gällde och så har det varit. Algebra och Intro Business. Mycket att göra alltså. Måste verkligen skaffa mig en kalender. 

Imorgon är det sista dagen av första veckan i High School. Och med detta kommer helg och Labour day! Eller ja, det är väl på måndag tror jag. Anyway så ska vi till famlijestugan i Utah. Ska bli superkul. Träffa resten av släkten, Iiris kommer med också så återigen blir det utbytesstudenter som tar över... eller kanske inte. Nej, men det ska bli jättekul! Får se dock om det finns något internet där eller om det får väntas med inlägg tills jag kommer tillbaka vilket borde vara sent söndag kväll. 

Har varit duktig och tagit lite bilder idag. Hade dock ingen kamera med mig så dessa är tagna med mobilen, inte bästa kvalité men ändå. Så detta är lite av min vardag.


Legacy High School, huvudkorridoren.

Var lite fullt i bilen idag då vi hade en fjärde utbytesstudent med oss, så Iiris fick sitta i barnstolen. 

Röda muggar!!!                                                    Lite utsikt från fönstret.

Mer utsikt, eller utsikt och utsikt. Så här ser det ut utanför fönstret som är mot vägen. Btw, världens mysigaste område.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Ha en skön helg i Utah, men du Bellen, "undra hur många svenskar som varit där" :-)

2011-09-02 @ 07:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0