Day 85 - Tryouts

North Las Vegas 2.12  pm
Onsdag var en seg dag. Var tryouts för soccer efter skolan, var inte som jag var särkilt nervös över men ändå. Skoldagen var bara allmänt seg, ville egentligen bara hem. 
Tryouts var som en vanlig träning, inget speciellt alls. Det som hände var att de tre coacherna vi hade plockade ut folk då och då och skickade över dem till andra sidan. När det var ungefär en kvart - tjugo minuter kvar fick vi reda på att detta var Varisty laget. 
Resten fortsatte träna ett tag. Återigen togs några ut, efter ett tag ropade en av coacherna ut mig, men istället för att gå till resten skulle jag stå och titta på de andra ett tag. Sen blåste de av och de samlade alla. De delade upp oss i två grupper. Alla Freshmens i ett gäng och resten var kvar. Så var freshmen laget gjort. Sen plockade de ut oss, några i taget. De sa att detta skulle vara JV - men de ändrade sig och sa att vi skulle få reda på allt dagen efter då det skulle finnas en lista på en av coachernas dörr. Var lite små irriterad. 

Grejen är den. Att här kan du inte bara välja vilken skola du vill gå på som det är på många ställen i Sverige. Du är zonad för en viss skola. Detta är något som gäller överallt, men blir särkilt synligt i större städer med flera skolor. Jag bor i "fel" område. Ska egentligen inte gå i den skolan jag går i. Men då min värdmamma är lärare på skolan tror jag att det hjälpte lite med att få över mig och den kinesiska utbytesstudentent till granne över till Legacy. Att jag inte bor i skolzonen betyder att jag inte kan vara med i några Varsity sporter. Alltså var min enda chans i fotbollen att vara med i JV. 
Så, ja. Hoppas att alla fattar det där med zonad, tydligen var det några som inte fattade vad jag menade tidigare. 

Kommentarer
Postat av: Terese

Allt bra?

2011-11-21 @ 06:51:34
URL: http://teresebrodin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0