Day 79 & 80

North Las Vegas 4.42 pm

Känns lite för skönt att inte bli väckt av alarmet på mobilen kl 5. När klockan var 11, halv 12 tog jag en lite promenad bort till Inga. Hjälpte henne med hennes julkort, något som jag borde ta tag i också någon dag. Sen gick vi till skolan... RandoM. Vi hade ju inte ens någon skola. Eller vi gick till Target mitt emot skolan, så egentligen gick vi inte dit. Okej, så nu blev det flippat. Åh, mina skor började göra ont så tog av dem och gick större delen av vägen utan skor, endast i strumlesten. Ingen bra idé. Mina strumpor är hel slaktade, bara att slänga så nu har jag inga "Friday" strumpor. Fick dessutom stora blåsor... eller en i alla fall. Är helt okej nu i alla fall. Gillat! Resten av kvällen spenderade jag med att åka till en värdfamlj, eller en blivande värdfamlij, med min värdmamma. Var väldigt intressant att se hur det är på andra sidan. Jag menar, här sitter vi och har panik över vår ansökan och är galna hela tiden. Men så sitter famlijerna där och det som de egentligen tittar på är:
1. Allergi mot husdjur eller ej. Om detta är ett nej är det många famlijer som inte kan ta emot.
2. Var de är från. Vissa famlijer är mer intresserade av visssa kulturer än andra.
3. Hur bra engelska. Om studenten har bra engelska eller inte beror på famlijen. Vissa kan tänka sig att ta tag i att lära studenten engelska, vissa föredrar en som redan kan.
4. Brevet. När vi satt där och skrev varför vi ville åka och vad som gjorde att vi tog det valet.
5. Fotona. Foto delen är viktig. Inte så mycket första fotot på första sidan, men fotoalbumet sen säger mycket om oss.

Idag har jag inte gjort ett skit. Har lekt med bilder, gjort alla fotoprojekt som jag har att göra i framtiden. Så behöver inte tänka mer på det, har allt, så nu om jag inte har något för mig kan jag grubbla lite på det utan att vara tvungen att fixa allt. That's pretty much it. 

Och jo! Hittade lins locket till min SLR igår! Låg i läderjack fickan, märkte det när jag var påväg ut ur huset och skulle stoppa iPoden i fickan och insåg att något redan låg där. Haha, det är inte lätt alltså. Saknar dock fortfarande väskan.



Kommentarer
Postat av: Pappa

...har du kollat i den andra fickan, kameraväskan ligger kanske där.... :-)

2011-11-14 @ 08:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0