Day 126 - 129

Day 126 - Måndag
Vaknade upp runt... 1... eller något sånt. Hela dagen blev en, ta det lugnt och ta igen allt som hänt de senaste dagarna. Städade upp lite och ja... Var väl inte mycket mer än det som hände.

Day 127 - Tisdag
Hade fotbollsträning vid 9. Slutade vid 12. Sitter här och funderar verkligen på vad som hände sen... tror vi spelade lite Mario Kart... haha, det händer mycket alltså!

Day 128 - Onsdag
Wihu, träning igen. Sen var planen att vi skulle åka och fixa min sprutor så jag kan gå i skolan på tisdag. Men det blev så stressigt med Jordans skridskoåkning och allt. Så vi struntade i det hela, plus att de behövde mer papper än vad de hade sagt från början. 

Day 129 - Torsdag
Gissa vad, träning igen! Var inte bra alls. Början fungerade helt okej, men slutet var katastrof. Blev många straff sprintar. Dock slutade träningen med ett leende på coachens läppar. Måste säga att jag verkligen gillar min coach. Har aldrig haft en "riktig" tjej coach (det lät weird) i fotboll tidigare, men det här är toppen. Hon är typ sträng och hård men samtidigt världens teddybjörn. Kan skoja hur mycket som helst men fortfarande lyckas vi ha seriösa träningar.
Efter att jag duschat åkte vi återigen för att pröva sprutorna. Denna gång passade Billie och Iiris att komma med också. Vi hade alla papper klara så det gick ganska fort. Plus att vi i princip hade gjort allt dagen innan, så hur det gick till visste vi ju redan. Blev sex sprutor... inte det roligaste jag varit med om men det var inte så farligt heller. Och hon jag fick dem av påminnde väldigt mycket om hon som gett mina senaste och henne gillar jag. Det låter galet mycket, sex sprutor, men det kändes bara som två. Ni vet när man tar sprutor i Sverige hur de först stoppar in en sak och sen själva sprutan, eller något sånt, brukar inte kolla (varken när de gör på mig eller någon annan) men det känns som det, well, trodde de gjorde samma sak här men tydligen inte. Så när jag trodde hon var klar med första hade hon gett mig tre... Tre i varje arm. Kände mig lite stucken när vi gick därifrån. 
Senare på kvällen blev det värre. Haha, mina armar var ömma från sprutorna, mina smalben gjorde ont från träningen och mitt högre knä från fotbollen också. Plus att min rygg var/är super stel, kände mig väldigt gamal när rörde på mig. 

Dagen TIPS:
Så fort du får reda på vart du ska, kontakta din kontaktperson och skolan för att se vilka sprutor du behöver ta. Det är mycket skönare och enklare att ta dem alla hemma hos din husläkare än behöva hålla på att skriva in dig och bråka med det amerikanska systemet. Det är inte så farligt men inte det roligaste att få varningar om att du inte får gå i skolan om du inte tagit sprutorna. Och speciellt om du är spruträdd. Det är inte särkilt farligt att ta en du redan tagit, men ja... Var noga med att ha alla papper om sprutor med dig och påskrivna av din läkare. Ett mail eller så godkänns inte. Det måste ha läkarens signatur och alla datum måste vara med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0