Day 124 - Christmas Eve, Americanized

Att fira julafton är inte något som alla får vara med om att göra i USA med en amerikansk familj, dock är jag en av dem som fick uppleva det. Istället för att åka runt till släkten över hela Stockholm på julafton dagen var själva dagen lugn och sansad och på kvällen åkte vi över till andra sidan Las Vegas för att fira jul med Forsstrom familjen. Kan börja med att säga att vi var lite sena, men beror endast på allt annat vi behövde göra, som att hämta upp bilderna som glömdes kvar i en kundvagn på Walmart. Vi åt middag, ingen jätteskillnad med vad som finns på det svenska bordet, ingen korv, eller köttbullar, eller äppelmos, eller rödbetssallad fanns det dock... Och antar att det var mycket annat som inte heller fanns. Jag skulle säga att det i stort sätt var samma sak som vid Thanksgiving fast skinka istället för kalkonen. 
Efter middagen satte sig alla i vardagsrummet, "ungdomarna" fick en liten påse med bland annat "bambu pussel", såna där kluriga pussel man ska lyckas få ihop, så blev något vi alla gjorde. Sen skulle vi alla sjunga julsånger, tog säkert en timme eller så. Något nytt, men inget jag har lust att göra varje år. Lite gulligt var det dock. Sen var det presentöppning, och gisses. Trodde aldrig att jag skulle få så mycket. Jag menar, jag är bara här ett år och tyvärr vet jag inte hur mycket jag kommer se hela släkten senare. Men fick riktigt fina saker, bland annat så fick både jag och Iiris varsin väska med våra namn på. Presentkort på Forever21 och halsduk var några saker. 
Så var det hem igen. Första juldagen var över och nu var det bara väntan på dag nummer 2. Hade två hundar i huset också, sötisen Luna från över gatan bodde hos oss under julhelgen då hela hennes familj och rumskompis var "out of town". Så vitt hår fanns att finna överallt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0