Day 104 - Oooppss

North Las Vegas 7.04 pm

Ny vecka! Ny vecka! Glad! Hade zoologi första lektionen och sen U.S History. Där det blev...ja. Kom in i lektionen och fick reda på att vi hade prov. Så var bara att plugga på anteckningarna. Men det gick faktiskt ganska så bra, är ju flersvarsalternativ så man kan ju alltid gissa. När jag kom in i fotografi klassen fick jag reda på att min lärare hade valt ut två av mina foton att vara med i en tävling, vilket ledde till att hon skulle ta foto av mig samt att jag spenderade större delen av den 80 minuter långa lektionen med att komma på titlar till fotona. 
Slutade dagen med träning, mycket bättre än i fredags, hade våran coach och började ladda upp för första matchen om två veckor.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh vad roligt, grattis!!!! Vad är det för tävling, är det inom skolan, eller? Nu måste du hålla oss uppdaterade så att vi får reda på hur det går.



Här rullar det på som vanligt, december är lite smyhysterisk - precis som vanligt. Har varit jättemycket på jobbet. Martin som jag jobbat med i några år har slutat och vi har anställt en ny webbredaktör som heter Mario. Han börjar i januari. Det har också blivit klart med vår nye verksamhetschef (han blir min chef, Olle kommer att vara kvar men helt fokusera på de "yttre" kontakterna). Har jobbat så himla mycket i höst så nu i december försöker jag vara ledig lite på fredagarna (skönt), förutom på din födelsedag för då ska jag jobba. Har inte jobbat den 23 december sedan innan du föddes...kommer att kännas lite konstigt.



På fredag kommer Silvers (hela eller delar av klanen) hit på middag, det ska bli trevligt. Det är så sällan man ses - konstigt när man bor så nära varandra. Häromdagen kom jag att tänka på när vi alltid umgicks på fredageftermiddagarna när du och Linnea hade dans och Helena och jag turades om att vara hemma med "småbarnen". Oj, vad det känns länge sedan.



Det börjar bli lite juligt här hemma, tomtelandskapet är på plats, en del av de övriga julsakerna har kommit fram (framförallt på övervåningen), till helgen åker resten fram. Ja, förutom julgranen förstås. Får även i år en gran från vår snälla reklambyrå och den levereras den 20 december. Ute har det börjat bli kallt, har snöat ett par gånger men det ligger inte kvar är mest blaskigt coh halt. Pappa längtar efter snön!! Kan du tänka dig?!?! Han börjar bli lite orolig inför Vasaloppet.



I kväll ska den nya betygsskalan diskuteras i TV4:s Kvällsöppet - gissa var de har varit och filmat? Friberga så klart. De filmade i Jeppes "korridor" så nu måste vi hålla oss uppe och se om han är med:) haha. Kan ju förstås också vara intressant att höra vad de har att säga.



Tja det var lite uppdatering hemifrån, inser att vi är alldeles för dåliga på det... Men det är himla kul att "slänga käft" med dig på Facebook lite då och då:)



Puss, puss!

2011-12-07 @ 21:07:46
Postat av: Mamma

Åh vad roligt, grattis!!!! Vad är det för tävling, är det inom skolan, eller? Nu måste du hålla oss uppdaterade så att vi får reda på hur det går.



Här rullar det på som vanligt, december är lite smyhysterisk - precis som vanligt. Har varit jättemycket på jobbet. Martin som jag jobbat med i några år har slutat och vi har anställt en ny webbredaktör som heter Mario. Han börjar i januari. Det har också blivit klart med vår nye verksamhetschef (han blir min chef, Olle kommer att vara kvar men helt fokusera på de "yttre" kontakterna). Har jobbat så himla mycket i höst så nu i december försöker jag vara ledig lite på fredagarna (skönt), förutom på din födelsedag för då ska jag jobba. Har inte jobbat den 23 december sedan innan du föddes...kommer att kännas lite konstigt.



På fredag kommer Silvers (hela eller delar av klanen) hit på middag, det ska bli trevligt. Det är så sällan man ses - konstigt när man bor så nära varandra. Häromdagen kom jag att tänka på när vi alltid umgicks på fredageftermiddagarna när du och Linnea hade dans och Helena och jag turades om att vara hemma med "småbarnen". Oj, vad det känns länge sedan.



Det börjar bli lite juligt här hemma, tomtelandskapet är på plats, en del av de övriga julsakerna har kommit fram (framförallt på övervåningen), till helgen åker resten fram. Ja, förutom julgranen förstås. Får även i år en gran från vår snälla reklambyrå och den levereras den 20 december. Ute har det börjat bli kallt, har snöat ett par gånger men det ligger inte kvar är mest blaskigt coh halt. Pappa längtar efter snön!! Kan du tänka dig?!?! Han börjar bli lite orolig inför Vasaloppet.



I kväll ska den nya betygsskalan diskuteras i TV4:s Kvällsöppet - gissa var de har varit och filmat? Friberga så klart. De filmade i Jeppes "korridor" så nu måste vi hålla oss uppe och se om han är med:) haha. Kan ju förstås också vara intressant att höra vad de har att säga.



Tja det var lite uppdatering hemifrån, inser att vi är alldeles för dåliga på det... Men det är himla kul att "slänga käft" med dig på Facebook lite då och då:)



Puss, puss!

2011-12-07 @ 21:08:43
Postat av: mormor

GRATTIS! Vi är ju jättestolta-glada för din skull-och vår förstås.VAd hittade du på för titlar.Är detta en skoltävling eller något annat.?Här har vi börjat plocka fram lilla lucian och några tomtar men inte alla. Det är ju lucia på tisdag? I går fyllde Björn år.Men han jobbade som vanligt så vi får fira på söndag.Då kommer familjerna Andersson och Stolpe.Fast du saknas förstås, Puss mormor

2011-12-08 @ 21:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0