Q & A

Q: Hej! Hur länge har du bott/varit i Usa?
Måste man ha extrá höga betyg för att få vara utbytes student? - Mikaela Knutzon


A: Jag har inte åkt iväg än. Åker om en vecka, eller är i New York om en vecka. Sen stannar jag där i 300 dagar.
Nja. Det beror på organisationen skulle jag säga. Du skickar in dina senaste betyg när du anmäler dig, du behöver verkligen inte ha topp betyg och MVG i alla ämnen, men organisationen har troligtvis ingen lust att skicka iväg studenter som knappt har G i alla ämnen. Men några speciellt höga betyg behövs verkligen inte.


Q: Ett tips jag tänkte på var en Adapter, så svenska kontakter passar i de amerikanska uttagen (tänkte för t.ex. mobilladdare och sådant). - Erica Pettersson

A: Ja, den är med. I värsta fall finns det att köpa enkelt i New York, så inget mega viktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0