North Las Vegas, Nevada, USA

Min placering kom idag! Åh, vad jag är lycklig. Kan inte beskriva med ord om hur underbart glad jag är nu. Efter en sådan lång väntan kom samtalet idag, helt oväntat. Mitt när brorsan satt och lekte med min mobil. Kan inte riktigt förstå det än.
"Hej... Jag har lite goda nyheter till dig!"
"Okej..."
"Vi har en värdfamlij åt dig här. Känner du till delstaten Nevada?"
"Ja..."
"Känner du till staden Las Vegas?"
"Aa..."
"Där ska du bo. I North Las Vegas. Mamman heter Erica och hon har en dotter som heter Jordan och är född 2005. Skolan heter Legacy och har runt 2000 elever."
"Jaha."
Babbel, babbel. Sen samtalet slut. Åh, vad jag typ grät! 

Så ja. Har alltså en värdfamilj. Mamma som heter Erica och är 26, lärare, och dottern Jordan som fyller 6 år i oktober. Sen verkar det som om de har hund också. 
Staden, North Las Vegas, ligger strax utanför Las Vegas. Det bor ca 2.5 miljoner där. Det ser väldigt typiskt amerikanskt ut. Jättemysigt. 
Skolan heter Legacy High School. Den har runt 2000 elever, ett flertal olika grupper man kan vara med i. Bland annat såg jag på hemsidan att de hade en fotoklubb. Perfekt! Deras maskot vet jag inte riktigt vad det är, men någon slags tjur eller liknande. 
Nevada ligger i västra USA. Grannstaterna är Kalifornien, Idaho, Oregon, Utah och Arizona. Det är sommar året runt. Kommer bli helt underbart!

Här kommer jag bo.


Åker 23 augusti till New York City och åker vidare till familjen den 25e. Skolan börjar 29 :D

Kommentarer
Postat av: ewelina

JAG DÖR PÅ ALLA SOM FÅR FAMILJ. LÅTER AS BRA JU! ÅÅÅH VILLE OCKSÅ TILL NEVADA JU! UNDERBART! GRATTIS GULLIS :)

2011-08-02 @ 20:30:28
URL: http://evertsusa.blogg.se/
Postat av: mikaela

du kan juh komma och hälsa på vi California-bor då juh! :D TAGGA!

2011-08-02 @ 21:04:54
URL: http://passingnotesinsecrecy.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis Isabelle! Låter hur häftigt som helst, Las Vegas! :D

2011-08-02 @ 21:05:17
URL: http://annafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0