It's gonna be awesome, no matter what

Har helt totalt glömt att komma med den lilla update som har kommit de senaste dagarna. De är några stycken, eller ja... de är väl egentligen två.
1. Värdfamiljen jag fått är tillfällig. Haha, de stod på pdf filen jag fick från organisationen, men förstod inte vad det stod för och eftersom ingen hade sagt något så struntade jag i det. Men, så var det. Så skönt att det var det första som min (temporära) värdmamma sa. Så det inte blev någon surprise när jag kom dit. Visade sig att Explorius hade missat det också, men det löste sig. Värdmamman jobbar för ICES och hon är så rar så hon letar förfult. Har skrivit ut på Facebook och allt. Hon sa också att i värsta fall får jag bo hos hennes föräldrar med en student från Finland. Det vore helt okej, då är det nära till skolan plus att man får sällskap till och från skolan om vi nu är två. Det kommer i alla fall vara samma område, North Las vegas, och samma skola, Legacy High. Men det blir så bra det här, är sånt himla gulligt område och skolan låter helt underbar.
2. Avresedatumet var ju lite små krångligt där ett tag. Först skulle jag åka 23e augusti. Sen när jag och Mikaela var på ett litet kontorsbesök hos Explorius sa de att jag skulle kanske behöva åka tidigare, 19e i så fall. Var ganska insatt på att det skulle ändras så när jag kom hem tittade jag på de olika listorna vilka som skulle åka då. Såg bland annat att det var en dansk och en norsk som skulle åka då och som också skulle till NLV. Så pratade lite med dem, och det skulle ju vara prima att åka med dem så vi kunde få sällskap från New York. Kände dock att jag fortfarande ville åka 23e med de som är där, samt att man då hinner träffa alla en sista gång. Så fick jag mail från Explorius som sa att 19e var fullt och att jag därför får åka 23e. Kanske åker den här finska studenten då också, jag menar skolan börjar ju samma dag så...

Vi får se helt enkelt, men hur det än blir så kommer det bli totally AWESOME!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0