Day 5 - Iceskating and 100 degrees

North Las Vegas 7.52 am

Orkade verkligen inte skriva igår, var så sjukt trött. Vaknade runt 9, halv 10. Resten av famlijen var då redan uppe och satt barnvakt åt familjen rakt över gatan. Det måste jag säga, i det här området känner alla, alla. Eller i alla fall känner min familj alla sina grannar något som jag förstått inte är så vanligt i detta land. Jag menar, jag blev hämtade i förr går av en av grannarna, vi var barnvakt igår som sagt till de över gatan, några av barnen på gatan var också här igår, medans hunden var hos en annan granne. Det är mycket teamwork här.
Runt 11 åkte vi iväg till skridskohallen då Jordan skulle ha sin lektion. Kändes lite små konstigt att vara i en ishall när det är 40 grader ute och augusti, men det är så de gör här. Var ändå lite skönt att få komma in där de inte kokade.
Sen åkte vi iväg och köpte lunch och så bar det av hemåt. Där någongång kom Kays (sötastebabyn ever som vi satt barnvakt) pappa och hämtade honom. Sen var det i full gång, tre av Jordans kompisar kom över varav två av dem hette Jordan. Tre stycken i samma hus... japp. Lilla Doby fick då vara hemma hos grannen så han inte skulle bråka när de lekte. 
Lite senare kom Samantha, Janice och Chris (hoppas jag fick namnen rätt) och deras mamma över. Hade aldrig träffat dessa människor förut men de är hur trevliga som helst och går på Legacy. Kommer väl se ganska mycket av dem då. Hur som helst är de så underbara, hade skaffat en massa skolgrejer till mig. Ryggsäck, anteckningsblock, pennor you name it. Så sjukt snälla!
När de hade stuckit var det chill out time. Gjorde i stort sätt ingenting fram tills det att vi åkte iväg och tittade lite på telefoner med Iiris och Lis. Efter det skulle de iväg med Kevin och hans kompisar och åka skridskor, jag höll på att däcka redan då så valde att hoppa över det, åka hem äta middag och sen sova. 

Idag blir det telfonshopping på riktigt och sen är det bara att göra sig redo för skolstarten imorrn. Nervös! Ska försöka få över alla bilderna idag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0