Walking on sunshine

Det är officiellt sommarlov! Helt galet. Tiden har gått så fort! Kändes som om det inte alls var länge sedan jag och Karolina tog våra små cyklar till Danderyds Gymnasium för första gången. Träffade Petra utanför aulan och sen ut i klasserna. Efter 10 år i parallellklasser fann jag och Anna varandra och började hänga, mesta dels kanske för att vi inte kände så många andra, men det är jag glad för. Kommer till och med ihåg i stort sätt hela första dagen. Vi satt i klassrummet, alla fick ställa sig längs med väggen och sen skulle vi träna på namn. Under lunchen satt jag och Anna tillsammans med Simone. 
Desto längre in i skoltiden vi kom började jag umgås mer och mer med Ellen och lite senare även med Amanda. I me er eller mindre samma veva slutade Simone. Började också bygga upp en relation med Silvia och Micaela. Amanda slutade och hon var inte den enda. En efter en slutade folk i klassen, dock fick vi som tur var en massa nya till klassen också. 
Har fått så sjukt många nya vänner under det här året. Har börjat komma in i gymnasiestilen. Lärt mig hur lärarna bygger upp lektioner, prov, förhör och hur de vill ha inlämningarna. Gett mig in på ett språk jag aldrig trodde jag ens skulle titta åt. Lärt mig att det är så här en vanlig klass fungerar. Insett att jag kunde lagt manken till lite ytterligare. Samt förstått hur olika människor kan vara. 
Det känns så konstigt att bara lämna allt det här bakom mig, samtidigt känns det riktiga spännande.

Vill bara avsluta detta sommarinlägg med några väl valda ord:
Sommarlov! Summerbreak! Somer vakansie! Pushime verore! عطلة الصيف! ամառային արձակուրդ! Yay tətili! Udako oporrak! лятна ваканция! Sommerferie! Suvepuhkust! Kesäloma! Summer vacation! Vacances d'été! Vacacións de verán! საზაფხულო არდადეგების! καλοκαιρινές διακοπές! Vakans ete! חופשת קיץ! छुट्टी गर्मी! Liburan musim panas! Laethanta saoire an tsamhraidh! Sumar frí! Vacanza estiva! 夏休みזומער וואַקאַציע! Vacances d'estiu! 暑假! 여름 방학! Ljetni odmor! Vacation estate! Vasaras brīvdienas! Vasaro atostogų! летен одмор! Liburan musim panas! Sajf vacation! Zomervakantie! Sommerferie! تعطیلات تابستان! Latem na urlop! Férias de verão! Vacanţă de vară! летние каникулы! летњи распуст! Letné prázdniny! Poletne počitnice! Vacaciones de verano! Majira likizo! วันหยุดช่วงฤดูร้อน! Letní prázdniny! Yaz tatili! Sommerferien! літні канікули! Nyári vakáció! گرمیوں میں چھٹیوں! Kỳ nghỉ hè! летнія вакацыі! Gwyliau haf!



Kommentarer
Postat av: Karolina woopwoop

Awww när vi cyklade! Det var tider det <3

2011-06-09 @ 00:06:20
URL: http://karolinalind.blogg.se/
Postat av: Elinita

Åh vilken fin bild!!! ;)

2011-06-12 @ 23:47:16
URL: http://elinitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0