It's not easy when it's tough...

Historiadag idag! För det första var det sovmorgon till kl. 10. Så skönt att äntligen slippa rutinen att alltid börja 8.10. 
Så vid 10-tiden var det auland som gällde och en föreläsning... Helt ärligt en av de sämsta jag någonsin varit med om. Killen som pratade nämnde bara namn och pratade extremt fort, hängde inte med alls. Så om vi ska återberätta vad det handlade om på historian imorrn kommer jag vara körd!
Efter föreläsningen, som varade i ca 1 timme, skulle vi i grupper sticka iväg till olika museér runt om i Stockholm. Jag och Anton skulle till stadsmuseet och hänga där. Så vi tog hans lilla blåa moppebil och körde hem till honom. Säger bara det, supercoolt hus! Verkligen mitt drömhus. Fick träffa hans urgulliga hundar, så himla underbara. 
Inte allt för långt senare stack vi iväg till roslagsbanan och stack in till stan. 
På museet var det sådär. Dels förstod jag inte alls vad det som guiden visade och sa hade med temat, migration, som vi hade. Hon pratade mer om hur Stockholm utvecklas. Ganska trist det med, men föredrog det framför föreläsningen. 
Vid 2 var allt klart så då var det hem igen.

Kom hem och började på svenskan... Ingen aning om hur det blir med den, har några ideér men vet inte om de blir "godkända", aja får ju tid på lektionen imorrn så.

Sen var det dags för fotbollsträning. Som sporade ur lite i slutet! Haha, ja... mer ska jag väl inte säga. Det som händer på tärningen, stannar på träningen. Trampade dock snett så det knakade i hela foten... aj :( Så nu är den lindad, får se hur det är imorrn, har dans som det vore riktigt bra om jag kunde vara med.

Nu - sängen och sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0