9 år...

Idag är det 11 septemer, 9/11... Jag kan inte förstå att det har gått nio år sedan Word Trade Center kollapsade.

Det var på morgon timmarna, runt 9, när alla var på väg till sina arbeten som American Airlines Flight 11 krashade in i det norra tornet av World Trade Center. Drygt en kvart senare flög United Airlines Flight 175 in i det södra tornet.
Runt halv 10 flyger American Airlines Flight 77 över Washington DC och in i Pentagons fasad.
Först runt kl 10 kollapsar det södra tornet, kort därefter kommer ett samtal in om att United Airlines Flight 93 har krashad på ett fält i Pennsylvania. Runt en halvtimme senare kollapsar det norra tornet.
Efter en hel dag kollapsar World Trade Center 7 efter de skador byggnaden hade fått när tvillingtornen kollapsat.
Fyra plan kapades, 2996 dog och hela världen skakades.


Kom på att nästa år är det 10 år sedan och då är jag i USA, hur kommer det att bli? När jag var i USA 2008 såg Ground Zero fruktansvärt ut med ett enormt hål, som ett vakum i södra delen av Manhattan. Nu har jag dock sett att det börjar byggas upp och kommer snart att vara färdig. Ser framimot att se framgångarna när jag kommer till New York i sommar.

R.I.P <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0