Like a catcher in the rye

Ljus - ljus måste då vara något av det mysigaste i hela världen. Tänk när det är vinter, kallt och mörkt ute och så sitter du inne med en massa ljus tända och tittar ut över snölandskapet som är utanför fönstret. Helt underbart. Ja, än så länge så är det ju ingen snö men kallt och mörkt är det.
Under denna tid på året så är det inge kul. Jag menar i januari så är det snö och det börjar bli ljusar och det är nytt år, ny början och allt. Sen februari och fram till mars är det oftast slaskigt ute. April och fram till slutet av maj är en lång väntan, det är fint ute när allt det gröna är framme och så men samtidigt så längtar man bara till värmen och sommaren. Och så är det juni och fram till mitten av september lever man livet i sommarvärmen. Badar och solar dagarna långa. Solen som lyser på det gröna i naturen ger fina bilder som bara skriker sommar. Och sen så kommer hösten med oktober och början på november. I slutet av september börjar på oktober är det jättefint ute. Röda, gula, orange och vissa gröna blad färgar naturen och man är inget mer än glad då man vandrar runt. Samtidigt kommer kylan och deppen av att bära tjockare och tjockare jackor och skor. Från att gå med ballerina skor och sandaler till tjocka stövlar och UGGS, från att gå med en tunn jeansjacka till att bära en stor fet dunjacka. Och sen så är det ju denna tid, då bladen blir brunare och brunare och bara ligger på marken och ser ledsen ut, träden är helt kala och ser livlösa ut. Det är där vi är nu. Nu vill jag ha snö! Jag vill ha det vita och glittriga som lyser upp. Samtidigt känner jag mig väldigt nöjd med att komma hem med torra skor.
Har just läst klart det vi skulle läst i engelska boken - Catcher in the Rye - den är helt okej. Lite små tråkig ibland och så men i helhet är den bra. Vi ska ha läst till kapitel 7 till imorrn och så ska vi ha något slags prov på de sidorna. Kommer i och för sig inte vara där på den lektionen då jag har läkartid, men antar att jag får ha det någon annan dag.
Det har inte hänt mycket idag överhuvudtaget. Som jag tidigare har skrivit skulle jag och Ellen gå på miljörådets informationsmöte, men då vi inte hittade salen strundade vi i det. På svenskan sen tittade vi på film, Troja. Den är asbra! Funderar på att ta och titta på den nu när jag ändå inte har något att göra. Haha, då kan man halvsova lite på svenska lektionerna framöver. Sen på idrotten hade vi teori så satt i ett klassrum i 50 minuter, lite små segt.
När vi hade slutat gick jag med Ellen till bussen träffade hur mycket människor som helst på vägen förresten. Såna där som man känner och ser ibland så där men alltid då är en mil bort. Idag träffade jag allihop :P Sen fick jag gå ensam hem, men like a catcher in the rye, kom Elin där på sin coola cykel så hade vi sällskap en bit, eller ja hem till henne mer eller mindre. Sen fick jag gå sista biten själv, fast jag hade ju min ipod så klarade mig gansk bra :P
När jag kom hem lagade jag lite plättar till mig och brodern och sen var det bara att läsa på. Hade bara två kapitel som behövdes läsas och de är inte särkilt långa så blev klar på runt 20 minuter.
Funderar över om jag ska se på Troja eller Grey's Anatomy säsong 2, känner på mig att den kommer bli utlånad till Ellen inom en snar framtid eftersom hon tog första säsongen idag, och den är inte så lång. Får tänka lite under middagen som tydigen är nu :P


xoxo-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0