When time isn't enough

När det inte spelar någon roll när du börjar, spelar det inte heller någon roll när du slutar... eller?

Har inte varit så jätteduktig på att uppdatera bloggen, men så blir det ibland. Nu börjar det närma sig terminens slut, lärarna har börjat publicera ut omdömen, har fått alla mina nu utom ett, samhällskunskapen... (Oj, många komman i den meningen). Har även haft två prov i spanska och har ett kommande prov i japanska, har lite panik över det... Egentligen är jag inte alls intresserad av japanskan, men det känns onödigt att bara slänga bort 100 poäng bara så där. Får se hur jag gör sen... fortsätter jag till steg 3 får jag merit i de... men å andra sidan kan jag börja på franskan igen, om den drar igång och då få merit i det. Ja, de är mycket att tänka på. När jag ändå är inne på ämnet meriter så har jag nyss kommit på att jag kommer gå ut med minst 1,5 i merit. Det känns bra alltså!
I veckan har det mest varit plugg, hade glos provet i spanska i går så hela veckan gick åt det språket. Det börjar bli många ord att hålla reda på nu. Trots det tycker jag att det är lättare nu än vad de va i 9:an. Kan bero på att det nu inte finns så mycket mer att lära sig utan att vi bara fördjupar oss i det som vi redan kan. Hur som helst så är det riktigt skönt.
Igår kväll var det Battle of the Bands. Vill bara säga återigen att ni (Linda, Katrin, Bea och Matilda) var asduktiga! Det var riktigt kul och de som uppträdde var verkligen bra. När det var slut stack jag, Petra, Jenny, Niklas, Erik och Anton och åkte pulka på golfbanan! KUL! Haha, hade dock inga varma kläder, fick låna vantar av Petra och that's it. Men vet ni vad, det funkar att åka i jeans också! Var lite kall när jag kom hem sen men, men... Var så värt det!
Imorgon blir det att fira Björn... och mer plugg... Och på tal om det, så måste jag nu plugga!
Sayonara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0