Me & Orson Welles

Glömde totalt bort att skriva om det igår, så tar det nu. Följde med en kompis upp till mörby, där hon skulle ta sin buss vidare hem. Eftersom min buss inte gick förrens om 20 minuter gick jag upp till Åhlens och kollade lite, och gissa vad jag hittade där som jag har letat hur länge som helst efter! Filmen Me and Orson Welles, den där med Zac Efron ;) Så blev överlycklig när jag hittade den där :P Så när jag kom hem blev det lite film tittande ^^

Kort om filmen: Richard (Zac Efron) är en tonåring som i New York under 1800 talet (tror ja :P) vars högsta önskan är att bli en riktig skådis. Han är väldigt målinriktad och vet vad han vill, detta leder till en roll i Orson Welles (Christian McKay) nya pjäs på hans nyöppnade teater Mercury. 
Under veckan innen premiären ligger Richards framtid i Welles händer, han bestämmer hur ötet kommer sluta. Den unge Richard får även lära sig mycket om kärlek, både glädje och sorg, av Orsons assistent Sonja (Claire Danes).
"Richard tvingad snabbt bli vuxen..."

Mina tankar: Jag är ju en sån där som nästan alltid tycker en film är bra om det är rätt skådisar i den, och det här är verkligen en sån film. Inte bara därför att jag total älskar Efron, utan alla andra är också så sjukt bra. Storyn är även den väldigt bra gjord. Den är inspelad under 2008 men ändå får man den där gameldags känslan om ett nytt New York under 1800-talet.
Måste dock säga att i bland kändes det lite fel, jag kände själv att det som borde varit lite mer i mitten av filmen kom lite för tidigt, och man fick känslan av att filmen kunde sluta när som helst. Jag är mer än sån som gillar filmer som man vet att nu är den snart slut. Och när jag ändå är inne på slutet, det var hur gulligt som helst men på något sätt kändes det som om det skulle ha slutat på ett annat sätt.

Med andra ord så var den super bra, men jag skulle vilja ändra på några saker :P Men fortfarande AWESOME! ^^

Betyg:
/5

 




Glöm inte bort helgens blogg. Skriv en kommentar om att du vill vara med ;) Mer info finns här

Kommentarer
Postat av: Breakingfree.se

Jag gillar också Zac i "MAOW", men precis som du säger är de andra skådespelarna också riktigt bra. Christian McKay som spelar Orson är fenomenal i sin roll.

2010-08-29 @ 11:07:37
URL: http://www.breakingfree.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0