Att det kan finnas sån orättvisa...

Igår någon gång på eftermiddagen när jag loggade in på Facebook såg jag att några hade skrivt "R.I.P" som statusmeddelande, nu när det var lite fler och inte bara en så började jag undra lite... Imorse när jag loggade in stod det helt plötsigt över hela sidan, hur många som helst hade samma status. Jag kontaktade en av mina lite närmare kompisar som berättade att det var en kille i skolan som hade gått bort, August Hammarbäck. Det var inte någon som jag direkt visste vem det va, ett år yngre och bara gått i samma skola som i två år, men kände ändå igen namnet.
Lite senare på dagen pratade jag med mamma om det och tydligen så umgicks hon mycket med den här killens mamma när våra syskon va små. Så det var inte så konstigt att jag kände igen namnet.

Även om jag bara visste ungefär vem han va så är det en obehaglig och hemsk känsla att veta att en i ens omgivning är borta för alltid, bara 15 år och en vecka innan man blir äldst i högstadiet, att det kan finnas sån orättvisa är hemskt. Allt för många av oss unga dör i förtid.

R.I.P August Hammarbäck 1995-2010


Kommentarer
Postat av: Andréa

Mhm, känner också en del som kände honom. Helt fruktansvärt.

2010-08-14 @ 20:01:27
URL: http://andreafrisk.blogg.se/
Postat av: t

mitt hjärta är i tusen bitar. jag kommer aldrig glömma August. världens bästa August.

2010-08-15 @ 16:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0