Prao dag 1

Snacka om annurlunda gemfört med hunddagiset och dagiset under den förra prao perioden, det här är inte alls samma sak. Visst var det lite roligt, men för det mesta ganska trist.
Har fått springa runt hela caféet hela dagen, bara jobbigt. Har stått/gått i 6 h, inte en enda paus. Är inte så taggade att praoa imorgon, är jättetrött och vill bara ha lov i två veckor fram till höstlovet. Om jag ändå hade två praoplatser... Men man vet aldrig kanske blir det bättre när man har varit där ett tag, men tror inte jag kommer gråta sista dagen som på hunddagist... Ååhhh.. saknar det så. Men duktiga jag ska försöka jobba under höstlovet så ska mejla till hunddagiset och kolla om de kanske behöver lite hjälp under veckan, om de nu har öppet.
Hur som helst är det inte så mycket man kan berätta om praon, har märkt att folk är väldigt dåliga på att lyssna. Ibland springer anställda runt med något och skriker ett nummer i en kvart, efter ett tag ger den upp och gör något annat. Då kommer en kund ner och frågar vad hans kaffe tagit vägen, men om han inte svarar får han väl skylla sig själv, eller? Jag fick iaf servera hela dagen, har jätteont i handleden och i fötterna. Praoa inte på café 60, eller alltså gör det tillsammans med någon, det är troligtvis roligare. Men det är garanterad prao plats iaf.
Är så trött och är ganska less över att jag har tider på eftermiddagen och inte på förmiddagen, men enligt han som skrev på pappret är det för att de har några andra prao elever just då, men de är bara där den här veckan så ska kolla om jag skulle kunna ha förmiddagspass nästa vecka, det vore riktigt najs.
Vet inte vad mer som ska sägas, tror inte att det är något. Tror mer på att jag går och lägger mig nu. Vill verkligen läsa lite ikväll, har inte gjort det på ur länge, men drog snabbt slutsatsen att skippa det och sova i stället. Orkar inte ens repetera musikalen, det är inte normalt. Kommer kännas as konstigt att gå och lägga sig utan att ha kört igenom dansen. Men va fan. Kan den ju bra.
Hur som helst verkar jag inte vara den ända som inte har en perfekt prao, har hört många som klagar på vart de är.

xoxo -Isabelle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0