07-05-09

Ja, det har ju blivit några inlägg med sådan här rubrik :P Men kommer inte på någon bra så det får bli så ^^


Nu sitter jag och glor på TV :P Har fixat en del till repet också, så jag är färdig för avfärd :) Måste bara lägga till att jag läste på någon blogg för någon dag sedan att man förlorade läsare när man skrev smilies i inläggen, att det var jätteirriternade... Ehhh... ursäkta? Jag tycker det är as trist när det inte är några smilies i inläggen, man ser ju inte hur personen som skriver känner. Okeej, fett känslomessigt men :P Aja, jag kommer inte sluta. XD

Idag! Började klockan åtta med engelska -.- Men det gick väl bra i alla fall. På bussen till skolan var det bara jag och Frida :P De andra hade båda försovit sig :) Men så blir det ibland. På engelska gjorde vi inte så jättemycket, gick igenom de sidor vi hade i läxa och sånt.
Sen hade vi engelska igen, fast med Gustav, uch, gillar inte honom :P På den här lektionen fick alla varsit ämne och direkt efter att alla fått sitt skulle man ställa sig framför klassen och snacka i en minut om det ämnet. Jag fick Make-up alltså smink, och eftersom jag är först på klasslistan fick jag återigen börja -.- Öhhhh, hatar att vara först på listan :P
Efter engelskan hade vi biologi :O Vi fick disikera gris hjärtslag som jag redan har berättat om i förra inlägget, men kan dra det nu också lite mer detaljerat :) Först fick vi sätta ihop alla mitten bänkarna till ett stort bord och ställa stolar runt. Sen fick vi alla sätta oss runt bordet. Jag,Petra och Jacob satt en bit utanför bordet, ingen var särkilt pigg på disikeringen :P Sen kom läraren med en system bolaget påse XD Och en massa saker. Först tänkta jag precis som Frida "Wow, vilket stort hjärta" för påsen var rätt stor. Sen drar läraren upp hela hjärtslaget, alltså; Luftstrupen, lugnorna, hjärtat, levern och njurarna! :O Det var lite små obehagligt... :( Sen började alla skicka runt hjärtat för att kolla på och känna på och sånt, jag hoppade över det.. Sen började alla disikera allt... Mysigt :P Jag skippade det också, men sen i slutet gick jag runt och kollade lite och kände på saker, även om jag inte tyckte om det så lär man sig ju.
Sen var det mentor, ingen hade bakat, men men :P Inte direkt det viktigaste. Det blev en kort mentor träff. Linda hade dumpat sin tysk hos Frida så vi hade en liten tysk med på mentortimmen, as kul. Lindas tysk är as shysst, vet inte hur hennes namn stavas så struntar i det :)
Lunch efter det, satt med Frida och Daniel, sen kom Micke efter ett tag också, men han hade redan ätit :P Efter ett tag kom alla andra också. Mer hände inte på lunchen.
Sen var det dags för svenska, vi gick igenom Mina drömmars stad pappret del 2 och sen fick vi göra lite vad vi ville. Jag satt och sms:ade med Emma och Erik större delev av lektionen XD Alltid lika kul, det var nästan så att jag sms:ade med Leo också, fast det var det Petar som gjorde, men jag fick alltid se vad de skrev och så XD Haha, big deal! :P
Så var det sista lektionen, matte. För mig gick det väl ganska bra :P Fick beröm för att jag frågade läraren när jag fastnade, fast det var rätt stökigt. Alla var rätt pratiga, men det gick bra i alla fall.

På vägen hem sprang jag, Petra och Isabelle in på Ica och handlade. Jag köpte apelsiner och apelsinchoklad :P Skulle baka apelsinchokladkaka när jag kom hem. Inne på Ica träffade vi på Carro. Så när vi alla handlat klart gick vi hem tillsammans, alltså gick med ben och fötter inte tog bussen XD Haha. Det var supertrevligt :) Puss på er ^^

När jag kom hem bakade jag min kaka, blev asbra och vet inte hur mycket som finns kvar nu :P Brorsan äter en hel del precis som pappa.
Jag hjälpte också Isabelle med hennes bloggdesign, hoppas att det går bra nu ^^ <3 Hon har alltså skaffat blogg så den måste ni kolla in: Isabelle <3 
Plockade också ihop allting till på repet, har bytt outfit! XD Men ska ta med mitt första alternativ också ifall att Sara tycker bättre om den första, hoppas inte det ^^ Ja, jag har ju musikal rep nu och ungefär 40 minuter :) Ska stika hemifrån tio över. Det ska bli fettkul, har inte träffat alla på två veckor :O OMG! Haha, nä men det ska bli kul. Ser framimot imorgon och på söndag då det är uppvisning, har aldrig varit nervös tidigare men nu börjar jag bli lite små nervös. Men det går nog över. ^^

Nä, nu ska jag hitta på något annat.

xoxo -Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0