Prao dag #3

Idag har det varit segt. Eller det har varit superkul men har gått med huvudvärk heladagen och när man är på hunddagis där hundarna skäller en hel del är det inte kul alls :P.
Vaknade iaf rätt så sent och allt blev mer eller mindre fel. Men kom iväg till slut. När jag kom dit var hundarna rätt så lugna så det var skönt :P Första rundan fick i gå med pudelligan <3 Tyvärr var inte Messi där idag :( Men fick en ny bästis, lilla Nougat. Alltså jag älksar honom och han tycker om mig också så det är asbra ^^ Kommer berätta mer om honom senare. Gick en liten runda med pudlarna då: Chili, Nougat <3, Viggo och den där cocker spanieln som jag inte vet namnet på. Vi försökte gissa och tror att det kan vara Beppe, fast han reagerar inte till det så.. Aja, får ta reda på det imorgon. När vi kom tillbaka lämnade vi pudlarna och tog Lyra och Lipton. Två supersöta hundar. Lyra fyllde 1 år i måndags så hon är superbuig och Lipton är jättesnäll och gör inte en fluga förnär :P
Sen var det lunch, åt en macka och sen satt jag inne hos pudlarna och gosade. När jag kom inte skall de inte alls utan de kom bara fram och hoppade och ville gosa och leka. Pallade inte sätta mig på det skita golvet eller stå upp så satte mig i soffan och direkt hoppade söta Nougat upp i mitt knä och ville gosa. Så satt och gosade med henne hur länge som helst. Chili blev fett sur och började morra åt Nougat m.m så jag fick säga åt honom att hoppa upp i soffan och så fick jag sitta och gosa med båda två. Det gick väl an. Ända jobbiga var att Viggo blev sur också och började morra så fort någon rörde vid honom. Hmm... Han blev väl sur när han inte fick gosa, man har ju inte 3 händer :P
Efter det fick v städa ute i butiken. Erik dammsög och jag fick svabba. Gick ganska bra, behövde ju inte vara så jätteordentligt eftersom det skulle gå hundar och människor där x antal gånger innan dagen var slut. Sen gick vi ut med en till grupp, där va det en av hundarna som inte kunde vara med de andar hundarna eftersom de andra böjade bråka med henne, speciellt Sasha som skulle gå lös så medans Fanny och Erik tog Sasha och de andra hundarna runt huset tog jag lilla Fiffi, som inte kunde vara med de andra och gick till ängen på andra sidan vägen. Där fick hon gå lite hur hon ville dock var hon kopplad så det var bara för mig att följa efter henne vart hon än gick. Lektie lit med henne också. Hon är såååå underbar och så snäll <3  FIFFI <3

Nä, det var väl allt. Var ute sista rundan med Lyra, Rufus och Ecko också, gick inge vidare då Lyra bråkade med alla. Eftersom Rufus var kopplad och jag hade honom fick jag ta honom och Ecko och gå in medans Erik och Fanny tog hand om Lyra. Det var väl allt.

xoxo -Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0