Dag 12 på Husarö

MIDSOMMAR!
Under a-passet fick vi kratta en massa tong från stranden, igen. Sen gick alla och plcokade blommor till stången. Hela lägret firade midsommar med Husarö-borna. Så vi gick och plockade en massa blommor, vi plockade även 7 olika sorteer som vi skulle lägga under kudden :)
Sen fick alla gå och göra sig i ordning och sen gick vi tillsammans till firandet på fotbollsplan. Vi dansade kring stången och var lite små flummiga.
När vi kom tillbaka gick vi in i grupper en kill-grupp och två tjej-grupper. Sen skulle vi diskutera några saker och sen komma på egna frågor. Tjejerna till killarna och killarna till tjejerna. Sen höll vi på lite med spexen också.

När vi skulle gå och lägga oss samlades vi alla i konfasalen med liggunderlag och sovsäck. Vi skulle nämligen sova alla i konfasalen. Jag visste redan om det innan men Miccan berättade (för de få som inte visste om det) att en kille hade blivit mördad på lägret under midsommarnatten för 20 årsen... En kille hade tydligen bråkat lite med en äldre kille som redan vid firandet var full :P Full gubben hade i sin tur som hämd fått reda på var killen sov, tagit en kniv och gått upp och mördat killen, från början skulle ha tydligen bara hota honom och skrämma honom lite med kniven slant eller något... Fan va läskigt, en kille dog på loften, där jag sov :| Malin började snacka om säng, i vilken säng och sånt :P Jag lovar att han dog där Malin sov, haha!

Andrea och Julia tror jag att det var vaknade mitt i natten av att det var någon som var ute och sprang, det var tydligen två av våra ledare, Henke och Gustav som var ute och vandrade på gården, lite små fulla :P Juste, det var inte bara vi konfirmander som sov själva i konfasalen, vi hade Magdullah och Krullis med oss också :)

xoxo -Isabelle<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0