Trööt

Så kommer dagens "riktiga" inlägg.

Vaknade as tidigt idag, men självklart somnade man om och vaknade en aning för sent.. hehe.. Sen ringde Frida mitt i hela alltet (haha, gör inget iof) så det blev lite dubbelt upp. ^^ Fett trist eftersom samtalet handlade om att hon var sjuk och inte skulle komma idag.
Dagen har varit helt okej, förrutom att förkylningen börjar komma tillbaka, kännde mig typ febrig runt lunch tid. Men stannade iaf. Behövde vara med på franskan som jag inte varit på sen måndag v.4 (ingen skolk, bara sjuk :P). Iaf - så började hela dagen med en So lektion, vi gjorde ingenting typ. Fick reda på att vi ska lämna in ett uppsatts med en sammanfattning om allt som vi har läst om i det avsnittet vi håller på med nu. Ska ta och göra den någon gång under veckan :P Sen var det kemi, gjorde två hemska labbar som luktade pyton -.- Tyvärr fick vi inte tillbaka proven, vill ha mitt! :@
Lunch - inget speciellt. Fiskpanetter som vanligt -.- Efter lunchen var det spanska, inget man direkt ser fram i mot. Egentligen är det inte själva språket/ämnet som jag inte tycker om, utan det är klassen. Vi är 34 elever - 30 killar och 4 tjejer, inte så kul. Men idag var typ hälften sjuka så spanskan var för en gångs skulle helt okej. Gick igenom en massa viktiga saker för provet och lärde oss en massa saker XD WOW! ^^
Och så var det engelska. På första lektionen gick nästan halva åt att prata prao och få papper och sånt. Sen höll vi på med någon konstig sak som varken jag eller Belle fattat riktigt varför, kommer jag ihåg rätt fattade inte Linda heller, iaf var det rätt flummigt. Andra engelska lektionen var super chill - vår lärare var sjuk så vi fick ha vikarie läraren som är sämre på engelska än vad vi är typ ^^ Det flippade ur ordentligt. Först gjorde vi någon diskussion i grupper som slutade med att bara hälften gjorde uppgiften. Jag, Belle, Simon och Gustaf gjorde mer eller midre ingenting. :P
Bild - ligger efter som bara den -.- Ska typ jobba hemma en del... Men det gick ganska bra iaf... bättre än jag trodde eftersom jag inte är nå vidare när det kommer till bild.. (tror förra skumma bildläraren gjorde nåt fel när ja fick mvg :P haha). Tillslut franska.. segt. Vi skulle typ visa bilder för varandra i grupper och så skulle som andra beskriva bilderna typ. Alltså alla grupper fick ett kuvert med olike bilder på olika saker och sen skulle man göra en bild med dom så skulle som andra säga typ "Nyckeln är i pennskrinet" fast på franska då.

På busshåll platsen sprang vi på Sara, har inte träffat henne på åratal. Väl hemma satte jag mig och skickade iväg ett litet mejl till Elin om vad vi hade gjort på kemin (hoppas att det var till lite hjälp :D) Sen var det plugg -.- Först franska i typ en kvart - tjugo minuter och sen plugg till kemi provet.. När jag kände mig färdig pluggade var det dags att chilla lite. Satt och sappade runt i kanske 5 minuter och sen läsa jag i en halv timme - timme. Men sen var det ju dags för "Made" och sen "My super sweet 16". Ska ta och göra i ordning mig för natten och sen ligga och läsa ett tag.

Har sovmorgon imorgon XD Äntligen något positivt! Kom på en sak idag, hel flummig men, men. Vårt schema är rätt roligt. På måndagar går vi längst, på tisdagar går vi näst längst, på onsdagar går vi näst, näst längst, på torsdagar går vi näst kortast och på fredagar kortast. Det ser ut som värsta trappan på schemat ^^.

Nä, nu får det vara någ.

Ox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0