Plugg söndag

Tjola hopp. Har varit dålig på att uppdatera idag men så är det ibland.

Vaknade rätt så tidigt med tanke på att vi var borta i går kväll. Helt okej, blev mest att jag satt hos alla vuxna och lyssnade på vilda disskutioner om daneryds komun.. :P Väldigt roligt, men men. Var väl hemma runt ett tiden så, så sent blev det ju inte.

När jag vaknade forsatte jag på bokrecensionen så den blev klar och sen slipade lite på svenskan och so uppsatsen som ska in. Efter det var det bara att springa ner i källarn och skriva ut allt, och som vanligt var det en grej som jag inte sparat i gamla word som vi har på alla datorer förrutom min som har nya så då blev man lite irriterad och fick spara igen och skicka iväg.

Efter allt var utskrivet blev det franska plugg och lite städning. Plockade upp lite i rummet och bäddade sängen och sånt där enkelt som gör hela rummet luftigare. Tog en liten dush mitt i det hela också bara för att slappna av för en gångs skull.

Runt halv 3 tiden tror jag att det var kom mormor hit och kollade igenom alla uppsatser och recensioner. Blev franska plugg också, såg inte så mycket fram i mot mormor besöket innan för med en mormor som har varit lärare i engelska, franska och svenska blir pluggandet i de ämnena rätt ordentlig. Pappa och brorsan var borta på matcher och träningar större delen av dagen och mamma hade någon jobb grej på tekniska museet.

När mormor hade åkt hem pluggade jag lite mer franska och so och den var det ut och städa kanin buren. Det är lika mysigt varje gång -.- Nä, men det är lite kul för vi kan inte ha Yoshi ute när vi städar eftersom han börjar tugga på soppsäcken som vi slängar all gammal halm och sånt i och det är ju mindre bra. Så Yoshi springer runt i buren medans man städar den och det är väldigt kul eftersom han ibland försöker hoppa ner i soppsäcken. Tror inte att han skulle tycka om det så jättemycket. Sen när man kryper in i buren (mer eller mindre) börjar han käka på håret och nosa en i ansiktet och det finns ju inget som är så mysigt. :)

Efter städningen blev det lite so förhör, har prov imorgon men det går någ bra. Sen åt vi en liten middag och sen var det lite mer förhör och nu sitter jag här. Satt i en timme eller något sånt också och gjorde ny desgin på bloggen, förhoppningsvis kommer jag hålla fast vid den här ett tag. Men bilden längst till vänster på mig är ju helt skum - ser ut som om jag är drogad eller något. Det är mitt himla öga som forfarande är cp efter de att jag sprang in i en väg bom - inga frågor tack :P

Imorgon är det som sagt so prov. Ingen träning blir det heller eftersom man fortfarande inte är riktigt friisk och nu har hostan börjat komma tillbaka så allt det här är bara allmänt jobbigt -.- Blir mycket franska plugg imorgon, å andra sidan har jag pluggat franska hela helgen och kan det rätt så bra så det kanske inte bli så jättemycket.

Nä, nu blir det sängen för mig. Är så trött så jag håller på att somna rakt på stört. Hoppas att det inte händer, då blir det jobbigt.

Ox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0