Hund-kampen

Ja, här kommer den långa historien som jag nämde tidigare.

När jag var ett/två år lärde jag mig säga katt och allt jag ville ha va en katt. Jag tjatade i runt ett år eller något sånt, men sen bode jag ju då inne i Stockholm och där är väl inte bästa stället att ha katt. Sen flyttade jag ut till Danderyd och lärde mig då säga ordet hund. Då var jag väl två/tre år och sen dess har jag tjatat om en hund. I elva år har nu min famlij fått höra fem ord "jag vill ha en hund!" men inte har det hänt något -.-
I hela mitt liv har min morfar och låtsas mormor haft hund. Till 2007 hade de en hund som hette Tina, men som dog pga ålder. Nu har de skaffat en ny och jag är lika förälskad i den som i den gamla.
I två år hade min mormor och låtsas morfar hund också. Roligt var också att alla tre hundar har varit/är pudlar. Men eftersom det visade sig att min låtsas morfar var allergisk blev det inget mer med det.
Runt år 2000 träffade min farbror min nuvarnade faster som har en hund, Enya. Världens mysigaste hund och jättesnäll. Varje gång jag är hos dem tillbringar jag större tiden med hunden. Har sovit över där alldeles för många gånger bara för att vara med hunden.

Nu tar jag tag i allt påriktigt och mitt mål är att ha en hund när jag är 16. Och om inte det absolut senast när jag är 18. Ja, mer än så är det väl inte att berätta.

Ox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0